Kata-kata aku mungkin bukanlah bak seorang pujangga yang sedang berbunga hatinya ..

Sunday, February 17, 2013

saya Julaiha

Banyaknya yang terbuku dekat hati..especially pasal diri sendiri. Ya! aku memang tengah ada big conflict dengan diri sendiri.. aku rasa aku tengah berada dalam zone takut untuk berhadapan dengan apa yang bakal aku hadapkan! ah! tapi jangan risau..sikit pon tak suruh sape2 untuk faham, untuk selami, untuk dekati.. cukuplah Allah, penolong bagiku. TAPI, kalau ada yang sanggup renangi dan temani bersama, anggap jelah itu kurniaan nikmat dari Dia. ahaks ayat~

Baca entri kakak sulung aku..dia cerita pasal dia apa yg dia harung as kakak sulung..not bad..aku tahu,susah..tapi kau dah banyak buat yang terbaik untuk 3orang adik perempuan kau yang lain..kau kakak yg pandai..walaupon kau agak malas tapi kepandaian otak sbg student mekanikal engineering kt uia, kau jadi baja untuk ktorg pandai mcm kau jugakk..dilahirkan dengan keluarga yang susah...serious cakap, kalau dengar mak cerita kisah mula2 hidup dulu memang boleh bergenang air mata..alhamdulillah walaupun aku tk pernah duk rumah setinggan..cukuplah dengar cerita mak dengan ayah, aku tekad, kalau aku mampu, aku akan cuba bagi mak dengan ayah keperluan yg cukup walau apa yg ktorg ada ni dah lebih dari yg cukup banding dengan dulu..mak cakap dulu hidup,beli nasik bungkus satu kongsi dua laki bini,sekarang dua bungkus utk ayah je..alhamdulillah..semua dengan izin Allah.. aku bukak entri cerita benda2 nie bukan apa..aku baru je mintak sesuatu dengan ayah lepastu kene ceramah dan buatkan aku tersentap! Dulu kenderaan basikal..tapi aku tk pernah la hidup zaman jahiliah tu..kenderaan 1st aku naik, lori..ye..dulu bapak aku ada lori je..lori yg bagi dia rezeki tapi aku malu nak naik..apa kene aku ni?? sedih siak..ahaks..

Mak cakap, org susah mcm dia sorg anak je dapat masuk universiti dah kira ok..haha tapi mak tak sangka, semua anak mak dah jejak U ! Nasib nasib..mak dulu tk pernah sekolah, ayah pulak sampai SRP..pasai pa? malas pi sekolah? dok aihhh..dengar cerita, takde duit..ceit!
Pasal agama pon, walau depa bukan kaki masjid, aku syukur aku still mampu carik jalan lurus.. haha dahla leha buat ayat jek reti! kahkah

Dalam byk benda yg dikecapi bak Malaysia yg mencapai kegemilangan pada tahun 2013 dari 1957 tahun dulu, ada jugak yg ktorg tk capai2..iaitu JODOH! hahha..tak taula badi ke apa tapi mintak2 janganlah..tadi mak pi rumah org kawin, org tanya mak 'Bila nak bermenantu?' Mak diam jek. Jiran aku yg marahkan org yg tnye tu. Sibuk jek dia kata. haha bukan sekali mak kene jawab soklan cenggitu.. Aku tau mak cakap kt mulut dia tk kisah tapi kt hati, dia doa kakak aku dpt jodoh cepat..30 dah kot wey.. tapi dia baru 30..cemana pulak dengan aku yg plan nk kawin umur 32 nihh?? maaf mak ngan ayah!! XD

eh kenapa nak kawin umur 32 doh? Taklah. tu aku plan je. Paling cepat pon 30 atau 31.. kahkah tapi biar jelah yang paling tahu menentukan..katakooo XD haha entahlah. dengar cite akak aku nk kawin tahun nie..sedih weh dengar..walau tk rapat, tapi aku rasa ktorg rapat sbnrnya..nk nanges pon ada..jangan pergi!!!! <------- cmnie lah perasaannya.. haha tak tipu. Lulz.

Keadaan sekeliling byk mengajar..aku bertuah gak ah walau baru 20tahun, byk gak ah pengalaman dah ku timba..lagi2 dari segi bercinta...kahkah kelakar kau leha. dalam segi berkeluarga pon tk kurg jugak.. trimasss keluarga belah mak ngan ayah sebab jadi watak masing2 yg amat berguna utk aku jadikan teladan utk kehidupan akan dtg aku......katanya....... XD

No comments:

Post a Comment