Kata-kata aku mungkin bukanlah bak seorang pujangga yang sedang berbunga hatinya ..

Thursday, November 22, 2012

well done

Aku pernah cakap dekat Ainaa, aku luahkan dekat dia, aku rasa kejadian yg berlaku dekat aku rasanya mcm ada kene mengena dengan lagu2 yg aku dengar..
yeahhh tapi Ainaa cakap jangan taksub, nanti syirik :O

Ok tapi tadi tiba2 Madame Hayati ada bukak cerita..
dia kata kita hidup nie kalau boleh jangan sebut perkataan 'susah', 'stress', 'benci' 'malas' dll...
sebab apa? sebab benda2 mcm tu ibarat doa..boleh diadaptasikan dengan hidup kita!
haaa cliché kan.. semua org tahu benda nih..tapi kenapa buat lagi?
benda nie madam cakap siap fakta researcher dari UUM...
tersentuhh jugak otak aku bila dia cakap mcmtu..mcm bangun dari tidur..gitteww

Madam siap bagi contoh kumpulan perempuan Elite dulu lagu femes dorg kan 'Trauma'..
tengok apa yang dah jadi dengan group dorg sekarang nie..semua member dia berkecai barai rumahtangga kan(astagfirullah moga aku diampunkan)?
nah contoh lirik lagu trauma tu..

'Sepuluh tahun ku menghamba padamu
Tak ku pinta lebih daripadaTulus cinta
Namun kau menoda 
Berkecai mahligai kita'

wallahualam
tapi masuk akal pasal aku dah experience tiga kali kot T_T

tak tahu kenapa, dulu aku suka lagu jiwang tapi sekejap jek sebab since darjah 4 aku dah didedahkan dengan lagu jepon, walau time tu tk addicted sangat tapi since darjah 6 lagi aku dah boleh hafal2 lagu2 berbahasa jepon nih sampailah selepas aku masuk asasi..bukan nak cakap apa, conflict kurang..ewahhhh... meh aku cerita.. dulu time form1, selain lagu jepon aku ado minat satu band dari indon ni, Radja.. dorg memang femes time tu..lagu2 dia sume aku layan.. aku pulak ado cecinta monyet dengan sorg budak form5.. nak tau cemana clash? dia bagi lagu yg aku suka sangat layan!

'tuluskan hatimu mencintai aku
         bila aku pernah menyakiti hatimu
maafkan aku lupakanlah aku.. 
bila itu maumu'

sedih siak..haha tapi watlek ahh..time tu tau apa kan..wakakka..
lepas tu takde dahh..nak layan lagu2 jepon jek..pernah dengar? pernah tengok lirik2 dia?
haaaa kalau nk tahu..jarang lagu jepon yg patah2 hati sangat..
yg ada lirik pasal jatuh cinta, makbapak, random lyrics.. sesungguhnya..contohnya mcm lagu Tegomassu...

' miso soup, i feel your loving tender care,
its always nice and hot
im always a kids i will be matured enough
never ask for anything, you gave me all the love you had
all the love u gave me
mom, makes me want to see you again'


haha itu kisah pasal miso soup kegemaran dia yg mengingatkan dia kepada emaknya..patutlah ku rasa disayangi mak aku sentiasa..ehh..

oohhh hmm then yg latest yg aku boleh bagi contoh hmm pasal lagu So far away by a7x pasal kematian member dia yg sangat aku addicted and diikuti lagu teman pengganti oleh malique ft black yg juga pasal kematian and tengokkklahh apa yg terjadi kannn..

ini real 'Walk The Songs' wehhh... tapi taknak percaya sangat pasal takut terikut2 sampai akan salahkan takdir Allah..apa2 ponn ini hanya sekadar entri untuk meluahkan apa yang ado dalam hati hehehehe :3



No comments:

Post a Comment