Kata-kata aku mungkin bukanlah bak seorang pujangga yang sedang berbunga hatinya ..

Friday, November 15, 2013

10-hari

' Saat gugurkan daun disyurga, maka pulanglah seorang hamba itu kepadaNya'

Sebak gila bai bila aku pikir pasal daun2 yg jatuh kt syurga tanda org tu nak kene pergi/mati/meninggal.
Time aku pikir tu pulak time nenek terbujur kaku dikapankan..arghhhhhh..
Another lost and that makes two this year. Kenyataan ni berjaya membuatkan aku takut dan takut untuk membesar.. Makin aku membesar, makin banyak kehilangan yang bakal kene hadap. World is cruel but not cruel. As what my cousin said, kampung will never be same without nenek. I know i have to accept and redha with the fact that my life has started to change little by little...and that's what everyone in this world have to face..

Nek, I kinda miss your teh tarik ah nek..your kuih koci, I still remember the moment when bapak craving for your kuih koci and you straight away looking for the ingredient and make it. Time tu takde phone canggih lagi nak amek gambor masuk insta bagai so ingatan jela simpan segala memori ni..

Idk what was I thinking...
Gerak hati tu lain kali kalau rasa sesuatu, ikutlah..
Kalau hati kata buat maka buatlah...
Kalau hati rasa tak sedap, maka janganlah buat..

Nek tengah tidur, aku nak balik kl.. Lantaklah depa kata jangan kacau tapi aku pi jugak.. Aku pi aku cium dia, dia tersedar, aku cakap aku nak balik dahhh...dia pandang aku aku pandang dia...pandang dalam2..sekali dia balas aku guna suara dalam, dia kata bye2.. and yeahhh..nek, May the life after be kind to you and I really really really hope to see you again! :3

No comments:

Post a Comment