Kata-kata aku mungkin bukanlah bak seorang pujangga yang sedang berbunga hatinya ..

Sunday, December 22, 2013

years back

Ada satu masa dulu kau merajuk masuk hutan dan menghilang..
eh semua orang tengah carik kau nih jerit2 panggil kau nih risau nihh sebab dalam hutan belakang rumah nun banyak au babi hutan ular bagai tapi kau buat tak tahu je au layan je au merajuk kau tu..

tapi...

nasib baik sehari sebelum kau merajuk kau ada bawak aku kt tasik dalam hutan tu..port mancing kau, kau cakap..layankan sahajorhhhhh...

Bila dah jerit2 nama kau tk jawab, aku dengan cepatnya pi masuk hutan sensorg (busu perati dari belakang rumah) and carik kau..tengok kau elok je duk tepi tasik tu duk mancing dan aku pon tanya..

'kenapa nie? kan busu panggil tu.semua risau au'

aku tak ingat sangat dialog aku ngan dia tapi yang aku ingat dia cakap

'ish diamlah nanti ikan tk dtg kalau bising, ni yg malas bawak pompuan g mancing ni'

haha biadap budak tu an..

tapi akhirnya aku berjaya pujuk bawak dia balik dengan alasan sini bahaya banyak babi bagai....


*saje mengingati kisah lalu..tetiba teringat bila balik kampung semalam masa tengah tunggu budak ni balik dr mancing dengan member dia semalam~~

No comments:

Post a Comment